سناتور سراج الحق، رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: راهپیمایی هزاران زن در شهر ساحلی گوادر تحت جنبش و شعار "به گوادر حق دهید" اولین رویداد در تاریخ بلوچستان است.

رئیس حزب جماعت اسلامی  گفت: اینکه زنان با نوزادان خود به خیابان ها می آیند، نشان دهنده جدی بودن موضوع است. در گذشته هرگز در این ایالت زنان روستایی به خیابان نیامده بودند. منابع گوادر توسط برخی مافیاها تصرف شده است. وی افزود: حاکمان می بایست توجه کنند و به صدای مظلومان گوش دهند. این تظاهرات ثابت کرد که مردم منطقه تا دسترسی به حق خود ساکت نخواهند نشست و این نگرش خود حاکمان است که مردم را به سمت خشونت سوق می دهد.

سناتور گفت: هزاران نفر از مردم شهر ساحلی به رهبری مولانا هدایت الرحمان بیست روز است که در خیابان ها نشسته اند. جماعت اسلامی به مبارزه خود برای تحقق حقوق مردم بلوچستان ادامه خواهد داد. مردم کشور از منطقه چترال تا منطقه گوادر (از یک سمت کشور تا سمت دیگر) تحت تأثیر آثار زیانبار شعار "تغییر" هستند.

وی این اظهارات را در گفتگو با مولانا هدایت الرحمان، دبیرکل حزب جماعت اسلامی بلوچستان بیان کرد.

رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان با مولانا هدایت الرحمان از منطقه منصوره، ستاد مرکزی این حزب تلفنی تماس گرفت و به وی دستور داد تا حرکت را با تمام قوا ادامه دهد. مولانا هدایت الرحمان، رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان را از وضعیت کامل خبر داد.

کد خبر 10844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =